Przełomowy rok 10: podróż pełna sukcesów i innowacji

Przełomowy rok 10: podróż pełna sukcesów i innowacji

Przełomowy rok 10: podróż pełna sukcesów i innowacji Rok 10 to istotny kamień milowy w historii MD Online. W ciągu tego czasu doświadczyliśmy wzrostu i przyjęliśmy nowe możliwości, stopniowo poszerzając nasze zasięgi na bardziej globalną skalę. Nagrody i uznanie W roku 10 MD Online wyruszyło w ekscytującą podróż po nagrody i uznanie. Jednym z naszych wyjątkowych momentów był nasz udział w prestiżowej nagrodzie ATC (Association of Translation Companies) w Wielkiej Brytanii. Aby nasza kandydatura była jeszcze silniejsza, postanowiliśmy stworzyć fascynujący film, który prezentuje istotę MD Online i pozwala potencjalnym dostawcom lepiej nas poznać. Film ten, stworzony przez członków naszego zespołu – Marka, Dorotę i Magdę, skłonił ich do eksploracji swoich alternatywnych karier w dziedzinie filmu. Świetnie się bawiliśmy podczas kręcenia i montażu filmu, było to zarówno zabawne, jak i pouczające doświadczenie. Możesz zobaczyć nasz film tutaj: Przesłaliśmy nasz film, a potem, jak to często bywa w życiu, zagubiliśmy się w

Read more

Rady językowe. Do czego są nam potrzebne?

Rady językowe. Do czego są nam potrzebne?

Rady językowe. Do czego są nam potrzebne? Rady językowe są instytucjami o kluczowym znaczeniu w zachowaniu, normowaniu i promocji języka w danym kraju lub regionie. To nie tylko struktury badawcze, ale także autorytety językowe, które wpływają na kształtowanie i utrzymanie kultury językowej. W tym artykule przyjrzymy się bliżej roli i funkcjom rad językowych oraz przykładom takich organizacji z różnych części świata. Czym są rady językowe? Rady językowe są to instytucje lub organizacje, których głównym zadaniem jest troska o język narodowy lub regionalny. Ich cele obejmują: Normowanie języka: Rady językowe zajmują się ustalaniem zasad pisowni, gramatyki i ortografii w danym języku. Dzięki temu dbają o spójność i poprawność języka. Ochrona języka: Rady te mają za zadanie chronić język przed niepożądanymi wpływami, takimi jak zapożyczenia z innych języków czy błędne użycie słów. Promocja języka: Te instytucje prowadzą działania mające na celu promowanie właściwego używania języka w mediach, edukacji, administracji publicznej i innych

Read more

Rok 9: siła networkingu

Rok 9: siła networkingu

Rok 9: siła networkingu Dorota i Mark nigdy nie lubili networkingu. Tak po prostu. Pomimo wiedzy o starej prawdzie biznesowej, że networking to potęga, po prostu nie czuliśmy tego i byliśmy bardzo dumni, że udało nam się stworzyć dobrze funkcjonującą firmę bez stosowania sztucznych strategii networkingowych. Mark nigdy nie miał żadnego profilu w mediach społecznościowych, poza podstawowym na ResearchGate, a Dorota lubiła swoje konto na Facebooku, ale miała je tylko dla najbliższych przyjaciół. Z powodu lockdownów związanymi z COVID-19, które miały miejsce w 2020 i 2021 roku, coś się zmieniło. Spotkania z kluczowymi klientami przeniosły się do internetu i, mimo wszystkich jego wygód, czegoś brakowało. Dlatego kiedy Dorota przeczytała o nowej inicjatywie w społeczności tłumaczy – POLOT – gdzie dostawcy usług językowych postanowili stworzyć nową przestrzeń do wymiany myśli i doświadczeń, chętnie do niej dołączyła. Wiedziała, że większość założycieli POLOT to regularni klienci MD Online, jednak to było świeże doświadczenie,

Read more