MDRok 7: Rozwijanie firmy po naszemu!

*czas się pożegnać

Rok 7. rozpoczęliśmy od wielkiego pożegnania. Niektórzy twierdzą, że zerwanie współpracy z pierwszymi partnerami biznesowymi jest naturalnym sposobem na rozwój firmy. Dlaczego? Ponieważ kiedy zaczynasz, wciąż jesteś w fazie rozwoju. Bierzesz to, co możesz, jednocześnie dając od siebie o wiele więcej, niż jesteś gotowy dać w późniejszych etapach rozwoju firmy. Na początku działalności jesteś skłonny, chętny, a nawet zdesperowany, by podjąć każdą pracę, choćby najmniejszą, o dowolnej porze dnia i nocy. Kiedy twoja firma się rozwinie, ten początkowy zapał nie tylko znika, ale nawet może zaszkodzić twojej firmie! Wraz z rozwojem masz nadzieję na nowych klientów, większe zlecenia, ale jednocześnie musisz zachować zdrowy rozsądek. Nie możesz więc w niedzielę o 23:00 zajmować się zleceniem wielkości orzeszka ziemnego, które ma być dostarczone w poniedziałek rano. Powinieneś dbać również o innych klientów, pracowników jak i o siebie samego.

MD Youtube Academy Logo

Tak było w przypadku naszego pierwszego klienta. Oczekiwał on ekspresowej realizacji, dostępności 24/7 i ekstremalnie niskich cen. Podążaliśmy w kierunku jakości i TEP, gdzie nie było miejsca na to, czego oczekiwał nasz klient. I tak się rozstaliśmy.

Rozstanie z klientem, który stanowi ponad połowę działalności firmy, może być niezwykle trudne, dlatego przygotowywaliśmy się do tego kroku przez kilka lat. W momencie zakończenia współpracy, klient ten stanowił 20% naszego biznesu. Zdecydowanie byliśmy na to przygotowani, ale oznaczało to, że jeśli chcieliśmy nadal rozwijać się w tym roku, musieliśmy zastąpić dotychczasowego klienta nowymi, którzy przywiązują wagę do jakości.

Jakość tłumaczeń zależy w dużej mierze od samych tłumaczy, jak również od zespołu pracowników. Wprowadziliśmy szereg wewnętrznych kontroli jakości. Chcąc osiągnąć większą efektywność, rozdzieliliśmy role na back i front office, co jest dość nietypowym krokiem w branży tłumaczeniowej, w której menedżerowie projektów zwykle zajmują się obiema stronami. Okazało się jednak, że na poziomie operacyjnym tłumaczeń, te dwie role powinny być oddzielone, ze względu na wysoki poziom specjalizacji i różnorodność zadań.

Dla tłumaczy spoza firmy rozpoczęliśmy serię szkoleń online, które nazwaliśmy MD Academy. Ta inicjatywa rozwijała się bardziej w kolejnym roku – tym, który zapadł w pamięć wielu jako rok wybuchu pandemii COVID. 2020. Czytaj dalej!

 

Sprawdź nasze social media: Facebook / LinkedIn

Chcesz zapoznać się z wcześniejszymi latami?, Kliknij tutaj!

Dodaj komentarz